Sosyal Medya ve Seçim Stratejileri

12 Haziran 2011 Seçimlerine yaklaşık olarak 1 ay kala internette gezinirken gözüme çarpan ABD Başkanı B.Obama üzerine Stanford Graduate School of Business’da hazırlanan vaka  (case) çalışmasından esinlenerek bloğumda hem bu konudaki görüşlerimi hemde Obama'nın Case çalışmasını paylaşmak istedim.

Seçim döneminin içinde olduğumuz günlerde adaylar hemen hemen bir yada bir kaç sosyal paylaşım sitelerini kullanarak seçmene ulaşmayı amaçlıyor.
Case Study için Tıklayınız



Peki bu yolu kullanarak başarıya ulaşmanın yöntemi nedir?
İnternetin sıkça kullanılır hale geldiği ülkemizde adeta yeni bir medya düzeni türemiş oldu.İnsanlar gündemdeki haberleri internet gazetelerinden veya sosyal paylaşım sitelerinden anında öğrenebilmektedirler.Bu kadar yaygın bir kullanıcı kitlesine sahip sosyal paylaşım siteleri üzerinden seçim çalışması yapmak hiçte mantıksız olarak görülebilecek bir davranış değil.Aksine kolay ve etkili bir biçimde insanlara projelerinizi sunabileceğiniz hızlı hareket etmenizi sağlayan bir platform.Aynı zamanda geribildirimlerede rahatça bakabileceğiniz, potansiyelinizi ölçüp değerlendirebileceğiniz bulunmaz bir fırsat.
En favori olarak Facebook, Twitter ve Youtube'u göz önünde bulundurursak;

Youtube : Adayların konuşmalarını ve projelerini video olarak insanlara sunabileceği oldukça uygun bir ortam ve ulaşılması hedeflenen kitlenin bunlara yorumları ile katılıp katılmadığını öğrenebiliriz.Yada yeni fikirlerin oluşmasına ön ayak olabilir.
Twitter : Takipçileriniz ile mesajlaşmak olarak düşünebiliriz.Sizi takip edenler ile fikir alışverişi içinde olabilirsiniz.
Facebook : Hiç kuşkusuz facebook'u en etkili araç olarak görüyorum.Burada hem video hem görsel olarak hemde ileti olarak takipçilerinizle iletişim halinde olabilirsiniz.Yine takipçilerin size geribildirimde bulunabileceği, yeni fikirlerin ortaya çıkmasında etkili olabilecek bir ortam.Ayrıca insanların isteklerinin ne olduğunu günler süren anketlerden sonra öğrenmek yerine sosyal medyayı kullanarak kısa bir sürede öğrenebilir ve değerlendirmede bulunabilirsiniz.
Bu seçim döneminde yaygın olarak kullanıldığını görmezsek dahi bir sonraki seçim döneminde önemli bir yere sahip olacak sosyal medyanın iyi bir şekilde kullanıldığında her türlü faaliyette başarılı sonuçlara ulaşılabileceği gözüküyor.Özellikle bu alanlarda çoğunluğun olduğu alanları tercih etmek gerekir.Örnek olarak vermek gerekirse ; Barack Obama ve John McCain arasında yaşanan yoğun seçim yarışı sosyal medyada da gerçekleşti ama bu yarışı açık ara Obama kazandı. Dolayısı ile Doğru Sosyal Medya Seçim Stratejileri kullanarak seçimlere gitmek ve seçmene ulaşmak gayet mantıklı ve hiçte zor olmayan bir girişimdir.


Son olarak Obama üzerine Stanford Graduate School of Business’da hazırlanan vaka çalışmasını (case) paylaşmak istiyorum.

 http://www.nuricankaya.com/download/obamacase.pdf

Faydalı olması dileğiyle...

Kaynak : http://www.nuricankaya.com

Bu blogdaki popüler yayınlar

Youtube Oynatma Listesi (Playlist) Toplu Video İndirme

Mozilla Firefox Yer İmlerinin Yedeğini Almak ve Geri Yüklemek !. ( Resimli Anlatım )

Asp.NET MVC Eğitimi (Örnek Proje )