Girişimcilik Haftası Paneli

Girişimcilik Haftası

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası(TSO) Genç ve Kadın Girişimciler Kurulu ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İktisadi İdari Bilimler Fakültesi işbirliğiyle gerçekleştirilen "Girişimcilik Zirvesi" konulu panel, Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde yapıldı.

Panelde Yer Alan Konuşmacılar ve Konuşmalarından Kesitler

Panelde; Başkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Halıcı, RGA Yönetim Danışmanlık Ltd. Şti. sahibi Doç. Dr. Ruhi Gürdal, Suteks Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Nur Ger, Doğuş Grubu Strateji Başkanı Özlem Denizmen, Medyasyon adlı web sitenin kurucusu ve sosyal medya uzmanı Zorluhan Zorlu birer konuşma yaptı. Başkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Halıcı, yaptığı konuşmada, girişimciliğin önemi ve girişimcide olması gereken özelliklerle ilgili bilgi verdi. Suteks Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda TUSİAD Kadın Erkek Eşitliği Komisyonu Başkanı Nur Ger ise, Türkiye’de kadın-erkek eşitliği konusunda yaşanan sorunları dile getirerek, bu konuda yaptığı çalışmalardan bahsetti. Ger ayrıcı, 1989 yılında kurduğu ve bugün çok önemli noktaya getirdiği firmasının başarı öyküsünü anlattı. Panelin bir başka konuşmacısı olan RGA Yönetim Danışmanlık Ltd. Şti. Kurucusu Doç. Dr. Ruhi Gürdal da, sıfatsal özellikler açısından kadın-erkek girişimciler ve aile şirketleri konusundaki deneyimlerini konuklarla paylaştı. Doğuş Holding Strateji Bölüm Başkanı Özlem Denizmen ise yaptığı sunumda, girişimci olmaya giden yolları anlatarak, öncelikle yapılması gerekenin doğru ve büyük hedefler  belirlemek olduğunu söyledi. Denizmen, her konuda olduğu gibi girişimci olmak içinde her şeyden önce kendinize ve diğer insanlara karşı samimi olmak gerektiğini ifade ederek, “Para amaç değil, araç olmalıdır” dedi. Panelin son konuşmacısı Medyasyon adlı bir blog kurarak 200 binden fazla kişiye ulaşan Zorluhan Zorlu ise, sosyal medyanın girişimciler için barındırdığı fırsatları anlattı. 

Zorluhan ZORLU - Medyasyon.wordpress.com

Zorluhan ZORLU - Mustafa SAĞLAM
Görevli ve dinleyici olarak katılma fırsatı bulduğum girişimcilik panelinde bütün konuşmacıların deneyimlerinden ve fikirlerinden olabildiğince istifade etmeye çalıştım.  Ancak benimde ilgi alanım olan bilişim konusunda konuşacak olan Sosyal Medya Uzmanı ve Medyasyon Blog sitesinin kurucusu-sahibi Zorluhan ZORLU’nun konuşmasını merakla bekliyordum. Zorluhan ZORLU konuşmasında internetin ve sosyal medyanın girişimci adaylara ne gibi imkanlar sunduğundan bahsetti, çok büyük oluşumların olduğunu bunlardan internet ve sosyal medya aracılığı ile kolayca yararlanılabileceğini söyledi. Büyük sosyal paylaşım sitelerinin kuruluş hikayelerinden bahsetti. Örneğin Twiter’ı kuran ekibin amacının hiç bir zaman ilk düşüncelerinin büyük bir sosyal paylaşım sitesi kurmak olmadığını söyledi. Twitter’ın hikayesinin aslında bir şirketteki iletişim koordinasyonu sağlamak olduğunu ve daha sonrasında bunun şirket içinde yayıldığını, hatta geyik yapılacak kadar ileri gidildiğini,  şirket yöneticilerinin gittikleri her yerde bundan bahsettiklerini ve bu şekilde etkili bir fikir olduğunun farkına varıldığını anlattı. Hatta tasarımını çok önceden kağıt üzerinde hazırlayıp rafa kaldırmışlar daha sonradan proje olarak geliştirmişler. Dikkat çekmek istediği nokta sanırım eksikliklerden yararlanarak problemi çözmek üzere yeni fikirler ve ürünler geliştirmek daima yenilikçi olmaktı. Bu tür girişimlerin çok kısa sürede çok büyük kitlelere ulaştığını dolayısıyla çok etkili olduğundan bahsetti. Sosyal medyanın ileriye dönük nereye gideceği sorusuna; “Daha çok kategorize olmuş bir yapıya bürüneceğini ve hitap edeği kitleyi daha çok belirginleştirecektir.” dedi.  

Bu blogdaki popüler yayınlar

Youtube Oynatma Listesi (Playlist) Toplu Video İndirme

Mozilla Firefox Yer İmlerinin Yedeğini Almak ve Geri Yüklemek !. ( Resimli Anlatım )

Asp.NET MVC Eğitimi (Örnek Proje )