Perşembe, Eylül 20, 2012

IT elemanı alırken yapmanız ve yapmamanız gereken 6 şey



Araştırma şirketi Janco Associates IT elemanı almayı planlayan şirketlerin işe alım sürecinde yapmaları ve yapmamaları gereken 6 şeyi sıraladı.   
 
Powered By HP
Janco Associates tarafından 104 CIO arasında yapılan araştırmaya göre CIO’ların yüzde 18,8’i önümüzdeki 3 ay içinde bir IT elemanını işe almayı planlarken yüzde 6,7’si IT yöneticisi alma konusunda aynı planları yapıyor. 
Janco Associates’in IT çalışanı alma planları yapan şirketlere ise tavsiyeleri var. 
 
İşte IT çalışanı almayı planlayan şirketlerin yapması ve yapmaması gerekenler: 
 
1) IT’de ihtiyacınız olan alanlarda aradığınız kişinin ne gibi özellik ve sertifikalara sahip olması gerektiğini çok iyi bilmelisiniz. 
2) İş görüşmesinde başvuran adayın IT terminolojisine gerektiği kadar hakim olduğundan emin olun. Adayınızı farklı uygulamalar ve terminolojiler ile sıkıştırın. 
3) Adaylarla ilgili şirketteki insan kaynakları yöneticisi gibi başka yöneticilerinin de mutlaka fikrini alın. 
4) Mülakat yaptığınız kişiyle ilgili mutlaka ayrıntılı bilgi toplayın. 
5) Evli veya çocuğa sahip olup olmadığıyla ilgili gereksiz sorulardan kaçının. Yanlış anlaşılmalara neden olabilir. 
6) Yeni çalışanınıza gerekli olan yazılım ve donanım gibi gerekli altyapıyı sağlayın.