Çarşamba, Şubat 22, 2017

Asp.NET MVC Makale Ekleme Resim Yükleme Boyutlandırma İşlemleri

Merhabalar,

Bir çok projede işimize yarayacak olan resim yükleme ve boyutlandırma işlemlerini incelediğimiz videomuzu sizlerle paylaşıyorum.

Ayrıca bu videonun da içinde bulunduğu oynatma listesinden blog sitesi yapımını örnek aldığımız eğitim setimize ulaşabilirsiniz. Asp.NET MVC ile sıfırdan başlayarak herkesin anlayabileceği bir dil ile giriş ve orta seviye olarak görebileceğimiz bir video serisi oldu. Bu video serisi hakkında gerek mail gerekse video yorumları olarak çok geri dönüş aldım. Bazı noktalarda yine yorumlar ve mail aracılığı ile benimde atladığım noktaları arkadaşlardan öğrendim. Bu sayede iletişim kurarak beraber bilgi alışverişinde bulunduk.

Tabi video serisine başlamadan önce sizlere ufak tavsiyelerde bulunmam gerekirse bunları şu şekilde sıralayabiliriz.

  • Öncelikle c# bilginiz temel manada varsayarak önerilerimi sıralıyorum
  • Asp.NET Webform ile uğraştınız ise geçiş yapmanız daha kolay olacaktır. Birazcık ASp.NET MVC nedir diye araştırıp teorik manada bilgi toplayın.
  • Bu teorik bilgi toplama işleminiz Asp.NET MVC yapısı yani Model View Controller nedir gibi ifadeler ile karşınıza çıkacak kaynakları inceleyebilirsiniz.
  • Bu aşamadan sonra karşınıza veritabanı ve bizimde projede kullandığımız ORM (Object Relational Mapping) olan yani işlerimizikolaylaştıracak olan Entity Framework'ü araştırıp teorik bilgiyi öğrenebilirsiniz.
  • Bu aşamaları da geçtikten sonra artık bu video serisiyle ilk projenizi yapmaya başlaybilirsiniz.
Ve unutmayınız ki öğrenme süreklilik isteyen bir iştir. Bunun için devamlılık esastır. Bu devamlılığı da kendinizi geliştirmek istediğiniz alana göre belirleyerek şekillerndirebilirsiniz.

Son olarak Makale Ekleme Resim Yükleme ve Boyutlandırma videosu ile veda ediyorum. Görüşmek üzere..