Asp.NET MVC JQuery DataTable Grid Kullanımı

Resim
Merhaba,
Bu videomuzda Asp.NET MVC projelerimizde verilerimizi hızlıca listeleyebileceğimiz, arama yapacağımız ve sıralayabileceğimiz basit ama hızlı bir çözüm olan JQuery Datatables kullanımını inceleyeceğiz. Öncelikle yeni bir Asp.NET MVC projesi açarak Northwind veritabanına bağlantı sağladık. Modelimizi oluşturduktan sonra veritabanımızdaki Satışlar tablomuzdaki verilerimizi HomeController içerisindeki Index action ile listeledik. sonrasında Nuget üzerinden JQuery Datatables projemize dahil ettik. Layout içerisine referanslarımızı ekleyerek index.cshtml dosamız içerisinde ilgili tablomuz için DataTabel fonksiyonumuzu tetikledik. Son olarak ise Datatable için Türkçe dil desteğini nasıl etkinleştireceğimizi inceleyerek videomuzu sonlandırdık.
İyi seyiler ve öğrenmeler dilerim.

#aspmvcnet #mvc #jquery #datatable #jquerydatatables


İtibarınız (Eşittir) Dijital İzleriniz!..






Kişisel olarak itibar kelimesi üzerine düşündüğümüzde başkalarının bizleri ne kadar güvenilir bulduğu ile anlam kazanan bir değer olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin itibarımızı aldığımız borcu zamanında ödememiz ya da verdiğimiz sözü yerine getiriyor olmamız belirlemektedir.

Teknolojinin ilerlemesi dijital çağın baş döndüren bir şekilde hayatımıza girmesi itibar kavramını yeniden karşımıza çıkarmaktadır. Yapılan bir araştırmaya göre insanoğlunun ortalama dikkat süresi 2000 yılında 12 saniye, 2015 yılında ise 8 saniye olarak ölçümlenmiş. Bu demek oluyor ki aslında balık hafızalı terimi insanoğlu için doğru bir terim. Çünkü japon balıklarının dikkat süresi ortalama 9 saniye olarak belirlenmiştir. Bu metriklerde yenilenen bir zihne sahibiz ki 8 saniyede anlatılan ne var ise zihnimizden uçmaktadır. Aslında bu durumun sebeplerine baktığımızda en önemlisi yoğun bilgi akışının olması en büyük etkendir.

Konuyu dijital itibar ekseninde incelemeye devam etmek istiyorum. Bir çok şirket yada kişi müşterilerine yakın olabilmek adına dijital platformlardan faydalanmaktadır. Web sitesi, sosyal platformlarda profiller yada ürünlerini pazarlamak adına e-ticaret platformları kurmaktadır. Yoğun bilgi akışı içerisinde dijital dünyada itibarınızı yine bu dijital platformlarda oluşturmuş olduğunuz uygulamalar, web siteleri ve sizin için yapılmış iyi-kötü yorumlar, bildirimler oluşturmaktadır. 8 saniye unutan bir varlık sizin hakkınızda iyi ve ya kötü bir bildirime 2 saniyede ulaşabilir. Bu demek oluyor ki müşteriler yada hakkınızda bilgi edinmek isteyenler geçmiş tecrübelerini unutabilir ancak 2 saniyede dijital itibarınız hakkında yeniden bilgi sahibi olabilir. Dolayısıyla dijital ayak izleriniz aslında sizi takip etmektedir.

Sosyal medyada, arama motorlarında veya sizlerin web sitelerinde hakkınızda yazılıp çizilenler aslında dijital itibarınızı oluşturmaktadır. Bir tasarımda dijital itibarınızdır, kusursuz çalışan bir yazılımda dijital itibarınızdır. Sorun yaşan bir ziyaretçinin size geribildirim göndereceği iletişim formları da sizin için olumlu bir itibar kazanma yöntemidir. Bu geribildirimlere ilgili çalışma yapılarak kısa zamanda cevap vermek de olumlu itibar kazandıran bir aksiyondur. Bunların tam tersi, ulaşılamayan olmak geri dönüş yapmamak sadece satış için odaklanmak ve diğer bütün bileşenleri gözardı etmek de itibarınızı olumsuz etkileyecek davranışlardır.


Günümüzde bir ürüne yada hizmete sahip olmak isteyen kullanıcılar bunu öncelikle arama motorları üzerinden arayarak konu hakkında bilgiye ulaşmak istemektedirler. Bu arama sonuçları içerisinde sizlerin ilk sıralarda, doğru bilgi ve kolay ulaşılabilir olmanız sonrasında bu hizmeti kusursuzca yerine getirmeniz müşterileriniz nezdinde olumlu etki yaratacaktır. (Bu noktada SEO Arama Motoru Optimizasyonu konusunu incelemenizi öneririm.)

Günümüzde sosyal medya yönetimi dijital itibarın en önemli bileşenlerinden sayılmaktadır. Bir çok platformda ulaşılabilir olmak hizmet yada ürünlerinizin pazarlanması aşamasında olumlu yönde etki sağlamaktadır. Dolayısıyla pazarlama ve sonrasında ürün-hizmet tutundurma faaliyetleri kapsamında dijital itibarınız sizlere büyük bir kaldıraç etkisi olarak geri dönecektir. 


Kendinizin dijital dünyada nasıl bir intibaya sahip olduğunuzu öğrenmek için profesyonel danışmalar, ajanslar ile birlikte hareket edebilirsiniz. Arama motoru optimizasyonu (SEO) için analizler ve yapılacak çalışmaları belirleyebilirsiniz. Sizi yansıtan bir web sitesi, ürün ve hizmetlerinizi açıklayan tanıtım yazıları, kaliteli çekilmiş fotoğraflar ile kendinizi dijital dünyada konumlayabilirsiniz.







Bu çalışmlardan sonra kendinize bir sosyal medya planı belirlemeniz gerekecek. Belirli periyotlar aracılığı ile ürün veya hizmetlerin sosyal mecralarda paylaşımını yapmalısınız. Bunun yanında kampanya veya sponsorlu reklamlar ile kitlelere kalıcı bir dijital itibar bırakma yönünde çalışmalarınızı başlatmış olursunuz.

İyi günler...




Bu blogdaki popüler yayınlar

Asp.NET MVC Eğitimi (Örnek Proje )

Asp.NET MVC Makale Ekleme Resim Yükleme Boyutlandırma İşlemleri

Asp.NET MVC Şifremi Unuttum ile Şifre Resetleme İşlemleri